小さな白いメッセンジャー A Little White Messenger

f0146342_11534476.jpg
レイちゃんが我が家にやってくるまでの長いいきさつ、やはりこの犬との不思議な出会いなしには語れません。話は去年の11月にさかのぼります。私たちの目の前に一匹の犬がふと現れました。

夜、ドラゴンのカンフークラスが終わって帰ってきた時のこと、お向かいさんの前庭でなにやら白い物体が動いている、、、と思った瞬間、ドラゴンが「犬だぁ!」と叫んで猛ダッシュ、次の瞬間には犬を抱っこしたドラゴンが目の前に。。。メスのチワワです。もうドラゴンの喜びようったらなんと形容していいのやら。走り回って水を準備したり、パンを持ってきたり。名前まで考え始めてます。「すっかり飼う気でいる、、、。(- -;)」呆気にとられたままドラゴンの嬉しそうな表情を見ていると、どうすればいいのかわからなくなってしまいました。

そうこうしているうちに、たまたま出張で留守にしていたケーシーから電話がかかってきました。事情を説明したら「誰の犬かわからないし、突然犬が飼えるわけがない。明日迷い犬を預かるところに持って行くように。」との冷静な指示。わかってはいるけれど、ついついドラゴンの肩を持ってしまいます。でも、私も最終的には我に返り、ケーシーの言うとおりにすることにしました。

その会話を聞いていたドラゴンが動揺したのは言うまでもありません。「わーん」と泣きながら飛び出してしまいました。電話を切って外に出てみたら、ドラゴンが一人で嗚咽しています。犬の姿がありません。なんと自分から犬を手放していたのでした。「えー!逃がしちゃったのぉ〜?」慌てて探してみましたが、どこにもいません。「きっと飼い主のところに戻ったんだよ。よくあきらめられたね、偉いことだよ。」と、泣きじゃくるドラゴンを必死でなだめたのでした。

ほんの30分くらいでしたがとても強烈な出来事でした。ドラゴンの動物に対する愛情の強さはハムスターで証明済みです。この事件がきっかけとなって、やはりドラゴンにとって犬がいるといいかもしれないという思いが、私の中で確実に強くなったのでした。

後日談。ずいぶん後になってこの一件を義姉に話しました。そしたら「その犬はメッセンジャーだったのよ。白かったでしょう。」と言うではありませんか。後にも先にもあの犬に出会ったのは一度限り、あの犬はそのために来てくれたのでしょうか。「小さな白いメッセンジャー」だったんだ。。。

How did we come to have Rae? This long story cannot begin without talking about a mysterious encounter with this dog. It goes back to November of last year. All of a sudden, this dog appeared out of nowhere.

Night had fallen when we came home from dragon’s Kung Fu class. Something caught my eye, something white moving in a neighbor’s front yard. But before I realized what it was, dragon dashed toward it, crying, “That’s a DOG!!!” The next moment, he was back with the dog in his arms. A female chihuahua. I cannot describe how excited he was. He ran around to get some water and bread for her. He was already trying to name her. “Oh, no, he thinks she is already his dog...(- -;)” Dumbfounded and fascinated with overjoyed dragon, I was totally at a loss what to do.

Casey was out of town for a business trip that night. Soon he called to see how we were doing. When I talked about the dog, he calmly said, “We don’t know who she belongs to. We just can’t keep the dog like that. You have to take her to an animal care center where they will look for the owner.” Although he made complete sense, I couldn’t help taking sides with dragon. However, I eventually returned to my senses and decided to do what Casey had said.

Needless to say, this conversation made dragon so upset. He dashed out of the house, crying out so loudly. I hung up the phone and ran outside to find dragon sobbing so hard. There was no dog. To my surprise, he had let the dog go. “What? Did you let her go?” I frantically looked around but she wasn’t anywhere. I had to put so much effort to comfort him, saying, “I think she went back to her owner. It was very courageous of you, you were able to give her up.”

All this took place in about 30 minutes. The situation was so intense, intense enough to make me sure that having a dog would be good for dragon. It had already been proven with hamsters that his love for animals is extraordinary. I seriously began to think about a dog that night.

One more thing. Later, I told my sister-in-law about what happened. Guess what she said! “That must be a messenger. Wasn’t the dog white?” We had never seen the dog before. We have never seen it since. Was she really a messenger for us? I think she was; “a little white messenger.”
[PR]

by danceofdragon | 2011-05-14 11:54