雪山旅行(ドラゴン、スノボー・デビュー) Trip to Snow Mountains (Dragon’s First-Time Snowboarding)

f0146342_3372660.jpg
朝がやってきました。空は真っ青。絶好のスキー日和。こんな日にスノボー・デビューできるなんて、つくづく運の強いドラゴンです。ケーシーとAちゃんはスキー、Dさんとドラゴンはスノボーという組み合わせです。 朝9時半頃、ゲレンデまでの無料シャトルで四人は出発しました。

私と舞姫も、午後ゲレンデに行ってみました。村から車で5〜6分、おびただしい数の駐車の列を抜けて一番上まで行ったら、身障者用の駐車場が空いていました。ラッキー!ベア・バレーのゲレンデは、こじんまりとしてていい感じ。 

ちょうどお弁当休憩をとっていた面々。ドラゴンはというと、やっぱりなかなか思うようにいきません。転んでは地団駄を踏み、でもダディのアドバイスには耳を貸さない、しまいには前からつんのめって海老ぞりになったとか。午後のレッスンが空いていたのでダディが早速申し込みました。

私と舞姫がいた場所から、レッスン風景が遠くに見えました。7人くらいの子供がいて、その中では筋はいい方。先生の後から着いて行けるのはドラゴン一人です。後の子はバタバタと倒れていて、なんとも微笑ましい光景でした。

ドラゴンをレッスンに放り込んで、ようやく思いどおりにスキーができたケーシー。18年ぶりだったけど、身体はちゃんと覚えていたとか。舞姫はなんと銀世界を目の前にして、車椅子に乗ったまま2時間くらいお昼寝です。ぽかぽか陽気が気持ちよかったのねぇ。

初日のスキー・スノボーを終えて、村に戻ってきたら今度は雪合戦。子供たちの元気なこと。舞姫をそりに乗せてみましたが、パパ達の努力虚しく、ご機嫌斜めで怒りまくり(^_^;)。この日の夕食はすき焼き。私が肉やら野菜の準備をして、Dさんの味付けでおいしくいただきました。

ところで私、今度は自分に異変を感じていました。マンションにいると、なんか目と鼻に猛烈な不快感を感じます。「アレルギー?もしかして、、シックハウス症候群?」新築の家に多いって聞くけど、こんな豪華なところでなるなんてあまりにも皮肉〜!

そして夜、留守番組のmaidoさんから、びっくりニュースが飛び込んできたのでした。(続く)
f0146342_3375829.jpg
The morning came.  The sky was clear blue.  A perfect day for snow sports.  I could not help thinking how lucky dragon was to make a debut on such a gorgeous day.  Casey and A-chan were set for skiing while D-san and dragon for snowboarding.  Around 9:30 am, the four left in a free shuttle to the resort.
 
Princess and I headed for the resort, too, in the afternoon.  Driving five to six minutes from the village, I went along countless parked cars all the way to the top where I found a few disabled parking spots open.  Lucky!!  Bear Valley was a good size resort, not too big, not too small.
 
The four were on a lunch break.  As expected, dragon was having a hard time controlling his snowboard.  He fell down many times, stamped his feet in frustration, but of course, wouldn’t follow his daddy’s advice.  Finally he toppled forward, with his feet almost touching his back like a shrimp.  When Casey found out there was an opening in a snowboard lesson in the afternoon, he signed up dragon in no time.
 
I could see the lesson in the distance from where princess and I stayed.  There were about seven kids in the lesson, among whom dragon looked like he was doing well.  Dragon was the only kid who could ride the snowboard following the instructor.  Other kids kept falling one after another, a smile-inducing thing to watch.
 
Casey was finally able to ski freely, after throwing dragon in the lesson.  He skied and skied for the first time in 19 years.  He said his body remembered all the movement.  Princess took a long nap in a wheelchair in the snow-covered scenery.  She slept for about two hours.  I’m sure the sun felt so good in the warm weather.
 
Back in the village after the first day in the resort, we were engaged in a snowball fight.  It’s amazing how much energy the kids had left.  We tried to put princess on a sled.  Being clunky, she got so mad, making all the efforts of the two dads rewardless (^_^;).  We had sukiyaki-nabe for dinner.  I got the veggies and meat ready and D-san cooked us a very tasty meal.
 
By the way, I was feeling something wrong in my body.  When I was in the condominium room, my eyes and nose felt so uncomfortable.  “Allergy?  Is this, is this what we call a sick house syndrome?”  I hear there are such cases especially in newly built houses.  What an irony to get sick in a fancy place like this!!
 
Then at night, we received surprising news from Maido-san who stayed behind.  (to be continued)
f0146342_338305.jpg

[PR]

by danceofdragon | 2010-03-04 03:38