面白すぎたパンプキン畑 Pumpkin Patch, Too Much Fun

ちょっと時期外れになってしまいましたが、10月中旬に行ったパンプキン畑の話を。U家のみなさんと行ってきました。サンノゼから南に1時間弱走ったところにあるホリスターという農業の街にあるこのパンプキン畑、去年Amyさんが行って「楽しかったよ」と教えてくれたところです。

It is a bit late to talk about it, but we went to a pumpkin patch in mid October with the U-family.  Last year, Amy-san went there and said her family had a great time.  The pumpkin patch was in an agricultural town called Hollister – about an hour drive south from San Jose takes us.
f0146342_331618.jpg
午後3時半頃、現地の駐車場でU家と合流しました。まずは宝石探し。と言っても、宝石が既に入っている土の袋を買って、底が網になっている四角い箱に土を入れて、水につけて探すといういかにも子供だましの遊びなのですが、どの子供も嬉々としてやっていました。もともとこういうのが大好きなドラゴンの横で、初体験のAちゃんも気に入ったようです。かなりの時間そこにいた二人です。

We met with the U-family in the parking lot around 3:30pm.  The first thing we did was gem mining.  It was just a silly activity that we buy a bag of dirt with gem stones already in it, put the dirt in a square box with a wire mesh bottom and look for the stones in the water.  Still, every kid was happily working on it.  Standing next to dragon who loves gem mining, A-chan, the first timer, liked it, too.  The two spent quite a long time there. 
f0146342_3313831.jpg
ハロウィーン用のパンプキンも買いました。相変わらず我が家は巨大サイズのパンプキンを購入。たまたまこの日のケーシーの格好がまるでパンプキン、帽子までへたに見えます。舞姫もいちおうそれらしい色になってます。

We bought pumpkins for Halloween. As usual, we picked a huge one. Casey happened to dress like a pumpkin that day. His hat even looked like a stalk end. Princess was dressed in orange, too.
f0146342_332769.jpg
お天気がよくて最高でした。ここの目玉はとうもろこし畑の巨大な迷路。入ったら最後、1、2時間は歩けそうな大きさです。昼間も入れるけど、迷路の中にお化け屋敷があって、夜お化け達がいるということなので、暗くなってから行くことにしました。夜の部のチケットをあらかじめ買って、いったん夕食をとりに町に繰り出しました。メキシコ料理を食べているうちに、日もとっぷり暮れ、パンプキン畑に戻ったら、チケットを買う人の長〜い列。並ぶだけで1時間くらいかかりそうな長さ、前もって買っておいて正解でした。

迷路は、車椅子だとちょっと大変だと聞いたので、我が家はドラゴンと私だけ入りましたが、好奇心旺盛のMちゃんは「当然私も行くわよ」という表情、U家は全員で臨みました。出てくる出てくる、横から上から目の前から、お化けが「ぎゃお〜」と次から次に。あんなに叫んだら声が枯れちゃうんじゃないのって余計な心配までしてしまいました。最初はかなり緊張していたドラゴンですが、「あ、こんなものか」と安心してからは、さっさと歩いてました。

The weather was perfect.  The main feature was a huge corn field maze.  Once you are in it, you may end up walking for one hour or two.  The maze was open during the day, but we decided to go at night.  There were haunted houses in the maze and the monsters were supposed to be there at night.  We bought the night tickets and went out to the town for dinner.  While we were having the Mexican food, the night fell around us.  When we were back at the patch, there was a long, long line of people waiting to buy the tickets.  It looked like you had to wait for an hour or so.  I was so glad that we had bought them earlier.
 
We were told that the maze might be hard for a wheelchair, so only dragon and I went in from our family.  M-chan, a girl with a big curiosity, was so excited as if she was saying, “Of course, I’m going in.”  There they were, all four of them from the U-family.  Monster after monster appeared from every direction: from the sides, from above or in front of us.  They were yelling so loud that we were worried that they might lose their voice.  Dragon, very nervous at first, soon got used to them and started walking fearlessly.
f0146342_3324066.jpg
1時間くらいで迷路を出たら、ケーシーと舞姫は「相撲」を見学していました。お相撲さんのコスチュームをつけ、空気を入れて膨らませ、お互いにぶつかり合うという、なんともくだらない遊び。日本の国技がこんなに茶化されてる、、ちょっと複雑な心境だったけど、どうにもこうにも可笑しくて、めちゃくちゃ笑いました。ドラゴンもやりたかったけど、待っている人の列を見て断念。

最後はパンプキン・パチンコで締めくくりました。これまた超くだらない遊びです。4人掛かりで、巨大なパチンコを必死に引いて、ボロボロの車にめがけてパンプキンを飛ばしました。もちろん外れ。

どれもこれもたわいのない遊びだったけど、かなり楽しめました。Amyさんの言葉どおりです。面白いところを教えてくれてありがとうね。10時頃パンプキン畑を後にした私達ですが、お化け屋敷のチケットを買う列はまだまだ長かったです。

(写真はほとんどU家から拝借したものです。ありがとう!!)

About one hour later we were out of the maze.  Casey and princess were watching “Sumo matches.”  It was a silly game that you wear a Sumo costume, have it inflated with air and bump into one another.  I watched with mixed feelings.  “Sumo,” a national sport of Japan was being made fun of....  Well, but certainly it was funny and we laughed like crazy.  Dragon wanted to do it  but gave up because of the long waiting line.
 
The last activity of the night for us was the pumpking slingshot. This was super silly, too. Four of them pulled the huge sling with all their might and shot the pumpkin at a scrapped car. Of course they missed the target.

Everything we did was so silly but we had so much fun, just as Amy-san had said. Thank you, Amy-san, for letting us know about this place. When we left there around 10pm, the line to the ticket booth was still long.

(Photos are mostly taken by the U-family. Thank you!!)
[PR]

by danceofdragon | 2009-11-26 03:33