ルパンが残したもの What Lupin Left Us

f0146342_2224523.jpg
我が家の可愛いハムスター、ルパンが死んでしまいました。

前日の夜までせっせと餌を食べて元気だったのに。ついこの間、ルパンが我が家に来て2年が経ったお祝いをしたばかり。だいぶおじいさんになっていて、この日が来るのはそう遠くはないと思ってはいましたが、それでも突然のことでした。

学校に行く前、いつもルパンに声をかけるドラゴンですが、その日の朝に限って、みんなで寝坊して慌ただしく、ケージに近寄ることもなくバタバタと出かけていきました。皆がいなくなって、いつものようにリンゴの切れ端を持っていったら、倒れて虫の息になっているルパンがいました。

ドラゴンの帰りを待つことなく、ルパンはお昼過ぎに逝ってしまいました。帰って来たドラゴンに悲しい報告。友達も一緒だったからしばらくは紛れてたけど、友達が帰った後、ルパンの死と直面です。小さな箱におがくずを入れて、そこにルパンを寝かせました。そこまでは二人でやりましたが、その後見ると、ルパンが大好きだった餌や、自分の宝石で周りをかいがいしく飾っていました。

まだ信じられないドラゴン、「本当に死んでるの?」とルパンから片時も離れません。無理もありません。箱の中にいるのは、まるですやすやと眠っているような、いつもの愛らしいルパンだったからです。まだ息をしていたときは目が開いていて、可哀想で見るのも辛かったのですが、最期はちゃんと目を閉じていました。与えられた命を全うして満足しているような姿に、なんとも言えない感動を覚えました。「可愛いね。気持ち良さそうに眠ってるね。」二人でおいおい泣きました。

ケーシーが帰って来て、暗闇の中、裏庭に穴を掘ってくれ、ルパンを埋めました。ルパンがいた2年1ヶ月は本当に楽しかった。可愛い仕草に癒されたり、噛み付かれたり、面白いエピソードも書ききれないくらい。手のひらに乗るくらいの小さな命だったけど、私たちにとって大きな存在でした。

「うちに来てくれてありがとう。」 今、ルパンに言えるのはこのひと言です。墓標として置いた石にドラゴンが書いた言葉も「Thank you」でした。 生きること死ぬことで私たちに多くのことを教えてくれたルパン、初めてのペットとして、ドラゴンの心の中にずっと生き続けることと思います。

Lupin, our little cute hamster, died the other day.

He was just fine until the night before, vigorouly eating his food. It was not long after we celebrated the two years of having him. Although we all knew he had aged a lot and it wouldn’t be so far away, his death still came all of a sudden.

Dragon usually said Hi to Lupin before going to school. For some reason, however, the morning of the day, we all overslept. Everything was hectic and dragon just rushed out, with no time to even get close to the cage. After everybody was gone, I took a piece of apple to Lupin as usual and found him down, barely breathing.

Without waiting for dragon to come home, Lupin passed away early in the afternoon. I gave dragon the sad news when he got back from school. He had one of his friends over, which kept him more or less distracted. But after the friend left, it was time to face Lupin’s death. Dragon and I worked together, putting some woodshaving in a small box and laying Lupin in it. Then later I saw dragon gallantly arranging Lupin’s favorite food and gem stones around him.

“Is he really dead?” Still in disbelief, he could not leave Lupin’s side. I could not blame him, because what we saw in the box was the usual adorable Lupin as if he was sound asleep. When he was still breathing, his eyes were wide open, making it so heartbreaking to see. But at the last moment, he closed his eyes. Somehow I was deeply moved by his appearance. He looked so peaceful, as if he was satisfied to have lived through his given life. “He is so cute, isn’t he? He looks so comfortable, doesn’t he?” We just cried and cried.

After Casey came home, he dug a hole in the backyard in the dark. We buried Lupin. The two years with Lupin was truly a joyous time for us. Looking at his cute gestures was very comforting. We also got bitten by him!! There are so many episodes about Lupin that I cannot write all of them. He was a palm-size tiny life but his presence was huge for us.

“Thank you for coming to us.” This is the only thing I want to say to Lupin now. Dragon, too, wrote “Thank you” on a rock that we used as a grave marker. Lupin taught us a lot by living and dying. He will continue to live in dragon’s heart as his very first pet.
[PR]

by danceofdragon | 2009-11-17 02:23